2014. július 6., vasárnap

Még egy hétig gurul a labda .. hajrá Dojcslaaaand!!!

Jaj, hát persze, hogy lenne más témám. Fontosabb, érdekesebb is.
De ahogy a német mondja "Prioritäten setzen", azaz a dolgokat fontosság szerint kell rangsorolni. Márpedig addig, amíg Dojcsland a VB-én továbbra is játékban van, addig a foci adja errefelé a fő-fő-fő prioritást. Aki itt él, az látja az izgalmat, érzékeli az eufóriát, focilázban él az ország. Persze nem mindenki.
Nem láttam az összes meccset, képtelenség is lenne, de a fontosabbakat igen. A német meccseket pedig kivétel nélkül. Sőt, szorítok értük. És mindig eszembe jut, de kár, hogy Magyarország nincs jelen.


Apropó, július 4-én volt 60 éve, hogy a német csapat legyőzte a magyarokat az 1954-es világbajnokságon. A "Berni csodaként" (Das Wunder von Bern) emlegetett eseményről már nemcsak film készült (amivel engem a német közszolgálati tévé átlagosan 3-4-szer kínoz évente, hanem már musical is. Ezt a musicalt soha a büdös életben nem fogom megnézni, ez tuti.) Számomra érdekes információ volt az is, hogy a németek első gólját Max Morlock lőtte, aki nem más, mint az 1.FCN legendás régi csatárja.

A meccsek egy részét, nekünk európai időzónában élőknek, öléggé lehetetlen időkben játszák. Az este 18.00 óra pipec. Viszont a hétfőn 22.00 órakor kezdődő német-algír meccs, azért kitolás volt a javából. Ember, az hosszabbítás nélkül is háromnegyed éjfélig tart!! Másnap munka!
Fél 12-ig bírtam, pedig nem akármit ittam. Gyümölcskoktélt. Nem röhögni, tényleg nem vegyigyümi volt, hanem gyümimix. Méghozzá selbsmade. Mert nincs sör, le akarok fogyni. Muszáj. Azt a rengeteg gyümit, amit be kéne flamóznom ... lehetetlenség. Viszont bedobva a mixerbe, felöntve egy kis letyekkel, tökéletes! Finom is.


Alkohollal ezeket a fociiccakákat ki se bírnám. A másnap reggeleket meg föleg nem. Utána a 9 órás hajtást meg már szóba se hozom.
De a fiúknak könnyebb.Különösen akkor, ha nem mennek másnap dolgozóba.

Szerencsére Dojcsland továbbjutott. Szerencsétlenségemre jövő héten kedden lesz, ismét 22.00 órai kezdettel a Halbfinale. Ha minden igaz, ez magyarul az elődöntő. Nem felejtettem el magyarul, de a focival kapcsolatos kifejezéseket soha nem is ismertem, a játékra itt kaptam rá pár évvel ezelőtt. Az Abseits-et, azaz a lest, is itt tanultam meg. Sőt, azt is mi a különbség az aktív és a passzív les között. Meg a különbséget is az osztrákokhoz képest. Németeknél "Fußballspiel" a meccs, az osztrákoknál Match. A németeknél "Ecke" a szöglet, a sógoroknál "Corner".
 

K.O. Runde. Ìgy hívják németül a csoportdöntőket követő meccseket, amikor is a vesztes "vertschüsst sich" :-), búcsúzik. De ugyanígy K.O. Rundék folynak otthon is, a késő esti időpontok miatt. Sörrel, éberséggel kibírni ezt az időszakot, hát nem kispálya!

Egy német karikatúrista, Tomicek tudja miről írtam. Le is rajzolta. (apropó, Tomicek szenzációs karikatúráit nagyon szeretem, figyelemre méltóak!)

Indul a K.O- Runde
Forrás:  Tomicek / Nürnberger Zeitung

Egy másik jópofa rajz, Härringer tollából. Szívből ajánlom őt is, szenzácios karikatúrákat készít, remek humorral. Ahogy már írtam, 60 éves jubilauma van a nekünk fájó, a németeket pedig az egekig röpítő 1954-es focivébének. Annak, hogy legyőzték a legyőzhetetlen magyar csapatot. Annak, hogy világbajnokok lettek. Már kezdődik a reménykedés, lehetséges, hogy újabb csoda vár erre a focinemzetre? A berni után, most a Rió-i Csoda? Ki tudja ...
már csak egy hét és vége. De addig lesz még néhány KO éjszaka. De megéri. Komolyan kell venni. A foci nem játék. 



Nincsenek megjegyzések :